zondag 25 augustus 2013

Vakantie in het heerlijke Spaanse Alajar

We hebben de voorbije week een heerlijke vakantie beleefd in Alajar!
In de Spaanse natuur stonden natuurlijk ook wel enkele kruiden in het wild zoals lavendel, salie, pepermunt, om nog maar te zwijgen over de prachtige eucalyptus- en olijfbomen.
En natuurlijjk sinaasappel- en citroenbomen, maar alle vruchten waren nog groen...
Verschillende granaatappelbomen hebben we ook gezien en een kakiboom stond geplant op het domein. Maar net zoals de bij de citrusbomen, waren de vruchten nog  niet rijp...

Maar wat me nog het meeste verbaasde waren de heel talrijke kastanjebomen! Ik had ze nooit verwacht in het warme Zuid-Spaanse klimaat! Maar nu weet ik wel waar die grote kastanjes uit de winkels hier vandaan komen! Weeral een klein raadsel dat ik me toch ieder jaar afvraag, opgelost.

En warme was het er zeer zeker in Spanje, we hebben temperaturen boven de 40° gehad en de citroenlimonade ging goed binnen. Net als de dagelijkse duiken in het zwembad. Kortom een heerlijke vakantie!! Met als gevolg dat ik deze post nu zit te schrijven met een trui aan. Ik moet nog terug even aanpassen aan de 'frisse' temperatuur hier in België ;-)

Ik had een beetje spijt dat ik niet enkele ingrediënten had meegenomen, dan had ik daar ook crèmes kunnen maken. Maar nu heb ik ervan genoten en kan ik in september volop terug beginnen met de crèmes. De inspiratie is er nu zeker!!

Fotos komen binnekort, als ik ze heb uitgezocht want we hebben er meer dan 1000 getrokken schat ik. En dat zijn er toch wel wat veel om hierop te zetten!
Nu nog genieten van een laatste weekje vakantie en alle energie opladen voor het nieuwe schooljaar en alle uitdagingen die erbij horen!!

Groetjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten