woensdag 12 maart 2014

Een demo van een ambacht

Straks trek ik naar de klas van mijn zoontje om een demo te geven.


Ze leren dit jaar over oude ambachten en herborist is er dus ook eentje van. Ik ga de kinderen laten zien hoe je van alledaagse bloemetjes een heerlijke crème kan maken.
Ik ga een lekker ruikende lentecrème maken met goudsbloem, madeliefjes, lavendel en driekleurige viooltjes.
Ik ben eens benieuwd hoe de kinderen gaan reageren! Ik voel zelfs wat zenuwen, maar ik kijk er wel naar uit.
Vorige week heb ik het recept al eens uitgetest thuis met mijn kindjes en dat lukte goed.
Nu ga ik alles inpakken, het recept uitprinten voor de juf en dan kan ik vertrekken naar de klas! Alleen spijtig dat de bloemen nog niet allemaal in bloei staan.... De enige die ik vers kan meenemen zijn madeliefjes en het driekleurig viooltje, de enderen zullen gedroogd zijn en op prenten, maar dat lukt ook wel.
















Deze fotos heb ik van internet gehaald.
Als er fotos zijn die ik niet mag gebruiken, laat het me dan even weten, dan verwijder ik ze weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten