maandag 22 juli 2013

Nachtcrème en zonnecrème

Vandaag was het te warm om veel in de tuin te doen, dus dan was het binnen bezig zijn, waar het toch frisser was!

Ik heb opnieuw een nachtcrème gemaakt want de vorige was al enkele dagen op. En mijn gezicht
's avonds voor het slapengaan insmeren na een dagje zon is toch iets waar ik van geniet. Dus nieuwe nachtcrème met korenbloem gemaakt.

En dan, met de kinderen in het zwembad in zicht, heb ik mijn eerste zonnecrème gemaakt, op basis van kamille. Hij ruikt al fris en volgens mijn zoontje lijkt hij toch ook wel op echte zonnecrème.
 Goed gedaan, mama!! Dank u wel om zo voor ons te zorgen! Dan smelt je toch wel helemaal als je kind spontaan zoiets zegt.
Hem voor de eerste keer in tubes doen was niet zo simpel, maar het is toch wel gelukt. Met wat smossen dat er wel bij hoort de eerste keer, zullen we maar denken dan...

Morgen dus een nieuw avontuurtje, het uitproberen van mijn eerste zelfgemaakte zonnecrème!! De tubes liggen klaar! Nu de zon nog, maar dat zal wel lukken waarschijnlijk! :-)

Het nieuwe idee voor een shampoo is er ook al. Dat is voor 1 van de dagen om te maken!

Nu ga ik genieten van een lekker frissen Limoncello! Nog niet zelf gemaakt deze keer, maar dat staat zeker ook nog op het lijstje deze zomer!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten