donderdag 11 juli 2013

Vlierbloesem

Ik had veel vlierbloesemwater... Wat kan ik er allemaal mee doen?

Vlierbloesemgelei maken en dit is een succes! Het is een vrij vloeibare gelei geworden die heel lekker en verfrissend is op pannekoeken.
Deze pannekoeken waren dan natuurlijk ook wel weer gemaakt van vlierbloesemwater. We hebben kunnen smullen van onze fris smakende pannekoeken op een warme dag!

De siroop is al mee met de kids op kamp vertrokken. Ik hoop dat het zal smaken! Zelf heb ik nog een klein flesje voor thuis over. Maar morgen maak ik er opnieuw.

De snoepjes zijn voorlopig niet zo gelukt.
Ik heb het op 2 manieren geprobeerd. Het ene is wel stijf geworden bij het drogen, maar smaakt echt wel zoet. 
De andere bleef te vloeibaar om te snijden. Die is dus opnieuw in de pot gegaan om wat verder te koken. Hopelijk gaat hij nu wel echt opdrogen zodat ik ze kan snijden. Want dit was wel heel fris van smaak.
De derde manier is niet gelukt. Dat was iets gel-achtigs geworden en smaakte helemaal niet meer zo naar vlierbloesem.

Ik ben eens benieuwd naar mijn tweede poging!

Binnen een paar dagen meer hierover.

De receptjes zet ik op de receptenpagina wanneer ze echt goed zijn geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten